Ποιές τροφές βοηθούν τη Σκέψη, τη Μάθηση, τη Μνήμη και σε προστατεύουν από διάφορες επίφοβες καταστάσεις όπως η Άνοια, η Κατάθλιψη και η νόσος του Αλτσχάιμερ?

brainfoodΟ εγκέφαλος είναι υπεύθυνος για σχεδόν όλες τις ενέργειες του σώματος μέσω της μεταφοράς των μηνυμάτων στα νεύρα από το νωτιαίο μυελό.  Η σκέψη, η μάθηση αλλά και η μνήμη αποθηκεύονται επίσης στον εγκέφαλο.  Η πραγματική μνήμη που χρειάζεται στην καθημερινότητα μειώνεται με την πάροδο των χρόνων εξαιτίας διαφόρων παραγόντων.  Ένας από αυτούς είναι η ποιότητα της διατροφής.  Τα σωστά τρόφιμα διασφαλίζουν την καλή λειτουργία του εγκεφάλου αλλά και προστατεύουν από επίφοβες καταστάσεις όπως η άνοια, η κατάθλιψη και η νόσος Αλτσχάιμερ:

Βατόμουρα-φράουλες:  

Λόγω των αντιοξειδωτικών στοιχείων(πολυφαινόλες), βιταμινών Α, C και του φλαβανοειδούς ανθοκυανίνη βελτιώνουν την μάθηση, την κίνηση αλλά και την μειωμένη, λόγω ηλικίας, μεταγωγή των νευρικών ερεθισμάτων.  Προστατεύουν από τοξίνες, βελτιώνουν τη χρήση της γλυκόζης από τον εγκέφαλο και προωθούν την επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων.  Οι φράουλες περιέχουν επίσης κουερσετίνη η οποία ελέγχει την εγκεφαλική φλεγμονή, τον εκφυλισμό αλλά και τη μνήμη.

Μαύρη σταφίδα:

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτική βιταμίνη C και σε γάμα-λινεολικό οξύ, που είναι πολύ σπάνιο λιπαρό οξύ.  Είναι φυσικό αντικαταθλιπτικό και αγχολυτικό.  Επίσης καθυστερεί τα συμπτώματα της νόσου Αλτσχάιμερ.

Λιπαρά ψάρια:

Η περιεκτικότητά τους σε απαραίτητα λιπαρά οξέα Ω3 μειώνει τον κίνδυνο άνοιας, την απώλεια μνήμης και το κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο.  Βοηθούν επίσης, λόγω του λίπους τους, στην απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών(A,D,E,K).  Τα Ω3 βοηθούν στον σχηματισμό και τη διατήρηση της μυελίνης, που προστατεύει τα νεύρα και έτσι την έκφραση του εγκεφαλικού σήματος.  Παράλληλα, περιέχουν και τη βιταμίνη D που προστατεύει από τη νοητική πτώση αλλά και την απώλεια μνήμης.  Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα, γενικότερα, είναι χρήσιμα για την σωστή εγκεφαλική ανάπτυξη και λειτουργία ενώ είναι και αντιφλεγμονώδη.  Αυξάνουν τη διάθεση και αποτρέπουν την κατάθλιψη αυξάνοντας τα επίπεδα σεροτονίνης.  Άλλες πηγές είναι οι ξηροί καρποί και το λινέλαιο.

Ξηροί καρποί:

Λόγω της περιεκτικότητάς τους σε Ω3 λιπαρά οξέα αλλά και σε βιταμίνη Ε, εμποδίζουν την νοητική πτώση λόγω γήρατος

Πράσινο τσάι: περιέχει πολύ υψηλό ποσοστό αντιοξειδωτικών που καθαρίζοντας τον οργανισμό από τοξικά, αυξάνει την εγκεφαλική δύναμη.  Προστατεύει τα νεύρα, εμποδίζει την απώλεια μνήμης, την εμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ, αυξάνει τη συγκέντρωση και την καλή διάθεση.

Καφεΐνη:

Η ουσία αυτή που βρίσκεται στον καφέ, τη σοκολάτα και κάποια αναψυκτικά βοηθά στην συγκέντρωση αλλά για μικρό χρονικό διάστημα.  Βοηθά τη μνήμη και περιέχει αντιοξειδωτικές ουσίες.

Μαύρη Σοκολάτα:

Τα αντιοξειδωτικά (όπως η επικατεχίνη) που περιέχονται εμποδίζουν την οξείδωση του εγκεφάλου που μπορεί να προκαλέσει διάφορες νευρολογικές διαταραχές.  Μπορεί επίσης να μειώσει φλεγμονές.  Αυτά λόγω του φλαβανοειδούς προκυανιδίνη η οποία επίσης αυξάνει τη ροή του αίματος και έτσι την οξυγόνωση και τη θρέψη (μεταφορά θρεπτικών συστατικών) του εγκεφάλου.

Σάκχαρα:

Με τον όρο αυτό εννοείται η γλυκόζη ,στην οποία μεταβολίζονται οι υδατάνθρακες, που αποτελεί την πηγή ενέργειας του εγκεφάλου.  Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και η άσπρη ζάχαρη (απλός υδατάνθρακας).  Στην περίπτωση αυτή γίνεται μια αύξηση της νοητικής λειτουργίας αλλά για μικρό χρονικό διάστημα.  Για να επιτευχθεί  εγρήγορση και διαύγεια του εγκεφάλου για μεγαλύτερη διάρκεια χρειάζεται η κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη όπως τα δημητριακά ολικής άλεσης.  Αυτό γίνεται γιατί η γλυκόζη σε αυτή την περίπτωση απελευθερώνεται πιο αργά.

Χυμός σταφυλιού:
Εμποδίζει τη μείωση της βραχείας μνήμης.  Βοηθά επίσης στη διατήρηση των νευροκινητικών ικανοτήτων.  Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει μπορούν να αυξήσουν τη νοητική λειτουργία.  Οι πολυφαινόλες που περιέχονται βοηθούν επίσης στην επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων.

Αβοκάντο:
Είναι μια πολύ θρεπτική τροφή με πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και απαραίτητα λιπαρά οξέα.  Η κατανάλωσή του επιτυγχάνει αντιοξειδωτική προστασία και έτσι καταπολέμηση του άγχους.  Τα απαραίτητα λιπαρά οξέα οξυγονώνουν περισσότερο τον εγκέφαλο και έτσι βοηθείται η σκέψη και η μνήμη.  Καταπολεμά την πνευματική πτώση λόγω ηλικίας και την αδυναμία λόγω αναιμίας και όλα αυτά σε ένα μόνο τρόφιμο.

Ντομάτα:

Λόγω περιεκτικότητάς της σε λυκοπένιο(αντιοξειδωτικό) προστατεύει από την καταστροφή των ελευθέρων ριζών που προκαλούν άνοια.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β:συγκεκριμένα οι Β6, Β9 και Β12 μειώνουν την ομοκυστείνη του αίματος και έτσι την γνωστική εξασθένηση και τη νόσο Αλτσχάιμερ.  Τροφές πλούσιες σε αυτές τις βιταμίνες είναι οι αγκινάρες, τα μαύρα φασόλια, τα μαυρομάτικα, το σπανάκι, οι φακές, το αυγό και τα δημητριακά ολικής άλεσης.

Πασατέμπος:

Είναι μια πολύ εύκολη τροφή στην κατανάλωση σε οποιοδήποτε χώρο και λόγω της πλούσιας περιεκτικότητάς του σε ψευδάργυρο βοηθά στην σκέψη και στη μνήμη.

Μπρόκολο:

Είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Κ η οποία αυξάνει την λειτουργία και την εγκεφαλική δύναμη.  Λόγω, επίσης, των αντιοξειδωτικών που περιέχει προστατεύει από τις τοξίνες.

Το Μοσχάρι:

Λόγω του σιδήρου που περιέχει βελτιώνει την μνήμη, την εγρήγορση και την προσοχή.

Παντζάρια:

Περιέχουν φαινυλαλανίνη, αμινοξύ, που βοηθά στην μετάδοση των σημάτων μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων.

Καρότα:

Εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας σε βήτα-καροτίνη, αντιοξειδωτική, προστατεύει τον εγκέφαλο από τις τοξίνες.

Κοτόπουλο:

Είναι υψηλό σε τυρόσίνη η οποία είναι αμινοξύ απαραίτητο για την παραγωγή της ντοπαμίνης, της επινεφρίνης και της νορεπινεφρίνης.  Οι ορμόνες αυτές είναι υπεύθυνες για την εγρήγορση, την προσοχή και την νοητική ενέργεια.

Εσπεριδοειδή:

Η περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνη C, αντιοξειδωτική, βοηθά στην διατήρηση της μνήμης αλλά και στην καταπολέμηση της ζημιάς στα εγκεφαλικά κύτταρα.

Αυγό:

Όπως προαναφέρθηκε είναι υψηλό σε βιταμίνες Β6, Β9, Β12 αλλά και σε χολίνη η οποία βοηθά τη μνήμη.  Το ασπράδι λόγω της καλής πρωτείνης, αυξάνει τη νορεπινεφρίνη του εγκεφάλου και έτσι την εξυπνάδα.

Καυτερή πιπεριά:

Η καψαϊκίνη που περιέχει διεγείρει την κυκλοφορία, την πέψη και την διάθεση.

Χοιρινό:

Λόγω της βιταμίνης Β1 προστατεύει τη μυελίνη και έτσι την επικοινωνία μεταξύ των κυττάρων.

Σπανάκι:

Πλούσιο σε σίδηρο που σχετίζεται με την μνήμη, τη συγκέντρωση και τη εγκεφαλική λειτουργία.  Επίσης, λόγω της Β9 εμποδίζει την άνοια, λόγω της βιταμίνης Ε είναι αντιοξειδωτικό και τέλος λόγω της βιταμίνης Κ αυξάνει τη νοητική λειτουργία.

Μήλο:

Περιέχει κουερσετίνη, αντιοξειδωτική, η οποία προστατεύει την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων από τοξίνες και από τη γνωστική πτώση.  Καλό είναι να γίνεται η κατανάλωσή του με τη φλούδα όπου περιέχεται η μεγαλύτερη ποσότητα της κουερσετίνης.

Κανέλα:

Προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ και τον θάνατο των εγκεφαλικών κυττάρων λόγω των προανθοκυανιδίνων και της κιναμμωμαλδεΰδης.

Ελαιόλαδο:

Η ολεοκανθάλη που περιέχει προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ, την απώλεια μνήμης, την επικοινωνία των κυττάρων, τη γνωστική λειτουργία.  Τα καλά λιπαρά οξέα του βοηθούν επίσης τη νοητική λειτουργία.

Κριθάρι:

Βοηθά στην παραγωγή ακετυλοχολίνης που βοηθά στη λειτουργία του εγκεφάλου μέσω της επικοινωνίας των κυττάρων του.

Κάρυ:

Η κουρκουμίνη που περιέχει προστατεύει από τη νόσο Αλτσχάιμερ, είναι αντιοξειδωτική και βοηθά την κυκλοφορία του αίματος.  Αυξάνει τη σκέψη και τη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Η προστασία των αδυνάτων είναι υποχρέωση και καθήκον των όσων έχουν τη δύναμη τη προσφέρουν

proteτου Γιάννη Αραχωβίτη (SuccessMentor.gr)

Η ζωή τα φέρνει έτσι που όλοι θα βρεθούμε σε μια δύσκολη θέση, σε θέση αδυναμίας και ανάγκης. Και τότε όταν κάποιος άλλους σκύβει και μας δίνει το χέρι να σηκωθούμε, νοιώθουμε τυχεροί που ο θεός (η τύχη) έστειλε τον άνθρωπό του (άγγελο για μας) να μας δώσει μια χείρα βοηθείας. Όλοι είμαστε συνδεδεμένοι. Δεν εννοώ μέσω ίντερνετ αλλά μέσω τη ίδιας της ζωής και όλοι ανήκουμε και προερχόμαστε από την ίδια πηγή ενέργειας (απλώς διαφορετικές εκφράσεις). Υπάρχουν πολλά που μας συνδέουν και ας λοξοδρομούμε και βλέπουμε αυτά που μας χωρίζουν.

Περισσότερα

Να τι χρειάζεσαι για να μετατρέψεις το πάθος σου σε επιτυχημένη επιχείρηση!!!!

passionΞεκινάτε την δική σας δουλειά και μπράβο σας! Δύσκολο όμως δεν είναι να ξεκινήσεις μια δουλειά. Εξαιρετικά δύσκολο είναι να την κρατήσεις σε βάθος χρόνου λειτουργική και  εύρωστη. Μια επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που μπορεί άλλοτε να φυτοζωεί, άλλοτε να νοσεί και να φθίνει  και άλλοτε να ανδρώνεται και να αναπτύσσεται. Όμως ένα είναι σίγουρο: σαν θα  βρεθείτε αναπόφευκτα αντιμέτωποι με   αντιξοότητες, θα είναι η δική σας αγάπη και ακλόνητη πίστη σε αυτό που κάνετε, η δική σας εργατικότητα  και ακάματη προσπάθεια, αυτές που   θα αντιστρέψουν την κατάσταση και θα σας δώσουν καινούργια ώθηση. Πελάτες, συνεργάτες, σύμβουλοι, επενδυτές, όλοι στο πάθος και την πίστη στην δουλειά σας βασίζονται.

Γι ’αυτό ποτέ, μα ποτέ μην χάνετε τον βασικό σας στόχο, εκεί όπου έχετε τόσα επενδύσει οικονομικά και  ψυχικά. Μόνο έτσι θα παίρνετε ψύχραιμα και με καθαρό μυαλό τις σωστές αποφάσεις, ώστε να διαβείτε όσο γίνεται πιο αλώβητοι μέσα  από τα σκαμπανεβάσματα της ζωής.

Και να τι χρειάζεται για να μετατρέψετε το πάθος σας σε επιτυχημένη επιχείρηση:

1. Σωστή πληροφόρηση:  επαρκείς, σφαιρικές, σωστές, ενημερωμένες  γνώσεις  γύρω από το συγκεκριμμένο αντικείμενο. Με τεχνογνωσία το όραμα χτίζεται σε επιτυχημένη επιχείρηση.

Περισσότερα

Joan Baez

baez«Δεν διαλέγεις πως θα πεθάνεις ή πότε. Αποφασίζεις το μόνο πως θα ζήσεις.»

Joan Baez

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software