Εκπαίδευσε το μυαλό σου

-του Γιάννη Α. Αραχωβίτη

Οι δύο τελευταίοι μήνες υπήρξαν τρομακτικοί από κάθε άποψη. Ήρθαν τα πάνω κάτω στη ζωή μας. Για πρώτη φορά ολόκληρος ο πλανήτης «χόρεψε» σε ρυθμούς κοροναιού, μια αόρατη απειλή, μα άκρως καταστρεπτική και θανατηφόρα. Ο φόβος και ο τρόμος σκέπασε τα πάντα και τους πάντες. Η ζωή μας άλλαξε δραματικά. Η ψυχολογία μας στα τάρταρα.

Αποκλεισμός στα σπίτια μας. Η «κλεισούρα» μπορεί να έχει ανυπολόγιστο κόστος για το σώμα και το μυαλό μας. Πολύ προσπάθησαν να κρατήσουν κάποιο είδος σωματικής κίνησης (γυμναστικής) αλλά για την υγεία του μυαλού μας (του εγκεφάλου μας) τι κάναμε;

O «αποκλεισμός», ελλείψει ερεθισμάτων, βλάπτει σημαντικά την υγεία του πιο σημαντικού οργάνου του οργανισμού μας, του εγκεφάλου μας. Ο εγκέφαλός μας κρατείται σε φόρμα όταν διεγείρεται και αναπτύσσεται όταν υπάρχουν προκλήσεις (μάθηση και νέες εμπειρίες). Η εμπλοκή μας σε τέτοιες δραστηριότητες πλάθει τον εγκέφαλό μας, αναπτύσσοντας νέες δυνατότητες και καλύτερες ικανότητες (ακρίβεια, ταχύτητα κ.λ.π.).

Αλλά ως γνωστό, ότι δεν χρησιμοποιείται αρκετά και κατάλληλα συρρικνώνεται, αδρανοποιείται, φθείρεται. Με άλλα λόγια αν το περιβάλλον μας στερείται ποικιλία κατάλληλων ερεθισμάτων, τότε ο εγκέφαλός μας πέφτει σε κατάσταση «χειμερείας νάρκης». Με συνέπεια να υπολειτουργεί, χάνοντας την σπιρτάδα, την ακρίβεια και την ταχύτητά του. Ο ανθρώπινος εγκέφαλός προσαρμόζεται ανάλογα προς τις ανάγκες του περιβάλλοντος.

Έτσι λοιπόν ο παρατεταμένος εγκλεισμός στο σπίτι και η κοινωνική αποστασιοποίηση, που καλώς επιβλήθηκαν, αποστέρησαν από τον εγκέφαλό μας από τα καθημερινά ερεθίσματα μιας κανονικής μέρας (εργασία, συναντήσεις, παιχνίδι κ.λ.π.).

Για αυτό και θα έπρεπε, με τον ίδιο τρόπο που προσπαθήσαμε να αναπληρώσουμε την φυσική άσκηση για το σώμα μας, να καλύψουμε και τις ανάγκες του μυαλού μας.

 

Η υγεία του μυαλού μας είναι τουλάχιστον, αν όχι περισσότερο, εξίσου σημαντική με τη σωματική μας υγεία. Όλοι μας θα πρέπει να τη φροντίσουμε συστηματικά και να έχουμε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης και συντήρησης (νοητικές και φυσικές ασκήσεις, κατάλληλη διατροφή, προστασία κ.λ.π).

Να τρεις προτάσεις,

Μάθε κάτι νέο

Ο καλύτερος τρόπος για να κρατήσουμε το μυαλό μας νεανικό και φρέσκο είναι να μαθαίνουμε νέα πράγματα, χρησιμοποιώντας όσο πιο πολλές αισθήσεις (ακοή, αφή, όραση, όσφρηση, κάνοντας κ.λ.π.) Για παράδειγμα, μάθε να παίζεις ένα μουσικό όργανο, ξεκίνα τη μάθηση μιας ξένης γλώσσας, να ζωγραφίζεις, να πλάθεις κάτι με τα χέρια σου. Οι επιλογές είναι πολλές. Είναι απαραίτητο να σου αρέσουν, να σε ενθουσιάζουν, να προκαλούν τις ικανότητές σου, να σε απορροφούν.

Κάνε τη βόλτα σου δημιουργική

Για παράδειγμα, όταν πας βόλτα, δώσε προσοχή στο τι βλέπεις, τι ακούς, τι μυρίζει, τι άλλαξε, τα χαρακτηριστικά των κτιρίων, των ζώων, των ανθρώπων και ότι άλλο συναντάς, δοκίμασε διαφορετικές διαδρομές. Μετά, αργότερα στο σπίτι, προσπάθησε να θυμηθείς όλα αυτά που βίωσες. Ξαναφέρτα στη φαντασία σου όσο πιο ζωντανά και ζωηρά γίνεται. Αυτό το είδος άσκησης ξαναερεθίζει τον εγκέφαλό, όπως έγινε κατά τη διάρκεια της βόλτας σου. Και ως γνωστό η επανάληψη βοηθάει και τη μνήμη.

Αν τώρα θέλεις κάτι πιο οργανωμένο και πιο δομημένο, επίτρεψέ μου να σου προτείνω τα βιβλία μου που σκοπεύουν στη συστηματική εξάσκηση του εγκεφάλου μας https://www.successmentor.gr/portal / (BrainTraining). Καλύπτουν μια ευρεία και ολιστική προσέγγιση, που βήμα βήμα δυναμώνει και ακονίζει το μυαλό μας. Μη αφήνεσαι και πιστεύεις ότι είναι δεν υπάρχει «σωτηρία» και ότι όλα είναι θέμα γήρανσης και φυσικής παρακμής. Υπάρχουν σημαντικά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να ανακόψεις την «κατηφόρα» και γιατί όχι να κρατήσεις για πολλά χρόνια ακμαίες τις νοητικές σου δυνάμεις. Είναι κάτι που γίνεται αρκεί να το θελήσεις και να δράσεις σήμερα. Και προφανώς δεν χρειάζεται να υπάρχει η απειλή του κοροναιού για να φροντίζεις το μυαλό σου. Φτιάξε ένα πρόγραμμα, ένα αριθμό τακτικών ενεργειών, που θα αποτελούν το γυμναστήριο του μυαλού σου. «Νους υγιής εν σώματι υγιεί». Αυτά τα δύο πάνε παρέα. Είναι οι δύο όψεις, του ίδιου νομίσματος. Μην παραμελείς κανένα. Μη λες κάποια μέρα θα ασχοληθώ. Σκοπός είναι να προλαβαίνεις και όχι να τρέχεις εκ των υστέρων. Ποτέ δεν είναι αργά αλλά καλά είναι να ξεκινάς εγκαίρως. Σήμερα, χτες θα έλεγα, ξεκίνα τη δράση. Το αύριο δεν το ξέρουμε. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι η υγεία σου. Η φυσική και νοητική. Αξίζουν κάθε κόπο και θυσία. Δώσε τους την πρώτη θέση στην ατζέντα σου.

https://www.successmentor.gr/portal / (BrainTraining)

Απόκτησε τώρα τα 5 βιβλία στην τιμή των 3. Αντί για 50, μόνο 30 ευρώ. Η προσφορά ισχύει μέχρι 12 Μαΐου.

Παραγγελία στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Διαβάστε ακόμη:

Μείνε νέος!

neosτου Γιάννη Αραχωβίτη

Η χαρά της ζωής μπορεί να μένει αναλλοίωτη σε όλη της την διάρκεια. Το να μεγαλώνεις σε χρόνια δεν σημαίνει ότι πρέπει να ζαρώνεις από ζωντάνια, ελπίδες και όνειρα.
Κράτησε το πάθος σου για γνώση, για αλλαγή και βελτίωση ζωντανό. Μην εγκαταλείπεις τη ζωή ενώ ακόμα ζεις.

Περισσότερα

Η σημασία που δίνουμε

Η σημασία που δίνουμε

Τίποτα στη ζωή δεν έχει διαφορετική σημασία πέρα από τη σημασία που του δίνουμε εμείς. Πώς δίνουμε νόημα σε κάτι; Σε πολλές περιπτώσεις είμαστε προγραμματισμένοι (από τη κουλτούρα μας, από το περιβάλλον). Γεγονός είναι το νόημα που δίνουμε σε κάτι είναι υποκειμενικό.

Περισσότερα

10 λόγοι για να γράφεις τους στόχους σου και πως μπορείς να επωφεληθείς!

set goalsΆνθρωποι με ξεκάθαρους και καθαρογραμμένους στόχους πετυχαίνουν πολύ περισσότερα και σε συντομότερο χρόνο από όσους μπορούν να φανταστούν αυτοί που δεν γράφουν τους στόχους τους.

Οι στόχοι είναι η βάση των ονείρων σου και η δύναμη που σε ωθεί για να πετύχεις όσα θέλεις στη ζωή. Είτε έχεις μια φιλοδοξία για , παράδειγμα, να τρέξεις στο Μαραθώνιο Αθήνας, είτε να αρχίσεις να τρως υγιεινά , το να θέτεις στόχους και να τους γράφεις σε μια κόλλα χαρτί θα αυξήσουν δραστικά τις πιθανότητες επιτυχίας σου.  

Αν όλοι συμφωνούμε ότι οι στόχοι είναι σημαντικοί για την επιτυχία, τότε  γιατί τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν; Και από αυτούς έχουν στόχους , μόνο ένα μικρό ποσοστό τους έχει καταγράψει και τους επανεξετάζει τακτικά.

Όποιοι και αν είναι οι λόγοι για να μην τους έχει κάποιος γραμμένους, επίτρεψέ μου να σου δώσω 10 λόγους γιατί εσύ θα πρέπει να έχεις καθαρογραμμένους στόχους σε όλες σου τις βασικές δραστηριότητες (επαγγελματικές, κοινωνικές, οικογενειακές, αθλητισμό, αυτοβελτίωσης κ.λ.π.)

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software