Μελανοταινία; Χμμμ.. τι είναι αυτό;

Τι κοινό έχουν ο Mark Zuckerberg, o Richard Branson, o Elon Musk και μια μελανοταινία;

Μελανοταινία; Χμμμ.. τι είναι αυτό;

Α, πρόκειται για ένα ψάρι, που στα Αγγλικά το συναντάμε με το όνομα rainbowfish (ψάρι του ουράνιου τόξου).

Τι κοινό έχουν λοιπόν; Ας βοηθήσω λιγάκι. Έχει να κάνει με τον εγκέφαλό τους. Βλέπεις, οι πολυεκατομμυριούχοι έχουν παρόμοια διαμορφωμένο εγκέφαλο. Και είτε το πιστεύεις, είτε όχι, το Rainbowfish έχει μια ικανότητα κοινή με όλους αυτούς τους άκρως επιτυχημένους ανθρώπους. Ποια είναι αυτή;

Είναι η ικανότητα να ενεργοποιούν ΟΛΟ τους τον εγκέφαλο. Θα έχεις ακούσει ότι ο εγκέφαλός μας αποτελείται από δύο (δεξιό- αριστερό) ημισφαίρια. Το καθένα τους είναι υπεύθυνο για διαφορετικές εργασίες. Το αριστερό είναι υπεύθυνο για εργασίες που έχουν σχέση με την λογική, τη μάθηση, τα μαθηματικά, τις επιστήμες. Το δεξί με την δημιουργικότητα, τη φαντασία, τις τέχνες.

Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο Μαγκουάιρ της Αυστραλίας ανακάλυψαν ότι αυτή η ικανότητα του Rainbowfish να χρησιμοποιεί ολόκληρο τον εγκέφαλο του (ταυτόχρονα δεξί και αριστερό ημισφαίριο) παίζει σημαντικότατο ρόλο στην επιβίωσή του. Με αυτό τον τρόπο μπορεί και αντιμετωπίζει στρεσογόνες και επικίνδυνες καταστάσεις πολύ πιο ήρεμα και αποτελεσματικά. Του δίνει επίσης το χρόνο να αντιδρά γρηγορότερα στην παρουσία εχθρικών θηρευτών.

Οι πολυεκατομμυριούχοι (οι πολύ πετυχημένοι στον τομέα τους γενικώς) έχουν την ικανότητα να αξιοποιούν όλες τις νοητικές τους ικανότητες, κάτι που τους δίνει επιχειρηματικό πλεονέκτημα, παίρνοντας καλά υπολογισμένα ρίσκα.

Και αυτή η ικανότητα δεν είναι κάτι που το έχουν μόνο αυτοί. Είναι κάτι που ο καθένας διαθέτει. Και ο καθένας μπορεί να την αξιοποιήσει και να την εκμεταλλευτεί αρκεί να γνωρίζει τον τρόπο. Το μυαλό μας έχει τεράστιες και άπειρες δυνατότητες. Και όσοι διαθέτουν ένα φυσιολογικό μυαλό, διαθέτουν αυτές τις φυσιολογικές δυνατότητες, άσχετα αν δεν το γνωρίζουν ή δεν ξέρουν πώς να έχουν πρόσβαση σε αυτές.

Ας δούμε τι είπε ένας κορυφαίος αρχαίος επιστήμονας:

«Ειμαστε ο εγκεφαλος μας...-Από τον εγκέφαλο και μόνο από τον εγκέφαλο πηγάζουν η ευχαρίστηση, οι ηδονές, οι χαρές, το γέλιο και οι λύπες μας. Μέσω του εγκεφάλου βλέπουμε ακούμε, γευόμαστε, διακρίνουμε το άσχημο από το ωραίο και το ευχάριστο από το δυσάρεστο. Και από αυτό το ίδιο όργανο τρελαινόμαστε και παραληρούμε και μας κυριεύει ο φόβος και ο τρόμος. Όλα αυτά τα παθαίνουμε όταν ο εγκέφαλός μας δεν είναι υγιής. Πιστεύω ότι ο εγκέφαλός μας εξασκεί τη μεγαλύτερη δύναμη στον άνθρωπο.»- Ιπποκράτης 460-377 π.χ.

Αν λοιπόν ο εγκέφαλός μας είναι τόσο σημαντικός και διαθέτει τόσες ικανότητες, γιατί τόσος κόσμος δεν τα καταφέρνει; Γιατί τόσοι και τόσοι μένουν στα ρηχά, βολοδέρνωντας στην μετριότητα και ανίκανοι να εκπληρώσουν έστω και κάποια από τα όνειρά τους;

Είπαμε ότι πάντα προέρχονται από το μυαλό μας. Αυτό μας ανεβάζει και αυτό μας κατεβάζει. Για να λειτουργήσει χρειάζεται γνώση, φροντίδα, εξάσκηση, χρειάζονται αλλαγές που πρέπει να κάνουμε. Αλλά επίτρεψέ μου μια ερώτηση. Πόσοι άνθρωποι ασχολούνται συστηματικά αι σε βάθος με τον εγκέφαλό τους; Όλοι μας ξ??ρουμε πολλούς που πάνε γυμναστήριο, που τρέχουν στα πάρκα, κάνουν διάφορες μορφές φυσικής εξάσκησης. Αλλά πόσους ξέρουμε που κάνουν στοχευμένη δουλειά με τον εγκέφαλό τους; Πόσοι αφιερώνουν χρόνο να μάθουν και να καλλιεργήσουν κατάλληλα και με πρόγραμμα το μυαλό τους;

Και ας μη γελιόμαστε. Άλλο πράγμα είναι να προσπαθείς να μάθεις κάτι και άλλο πράγμα να μαθαίνεις τις τεχνικές που απογειώνουν την κάθε μάθηση. Άλλο πράγμα να μαθαίνεις κάτι και άλλο πράγμα να μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις και να βελτιώνεσαι σε οτιδήποτε. Στη δεύτερη περίπτωση μαθαίνεις να χειρίζεσαι ένα «υπερόπλο», που ναι μεν όλοι διαθέτουμε, αλλά λίγοι (μόνο οι πολύ επιτυχημένοι και ένα ψάρι» ξέρουν να χρησιμοποιούν.

Αντί να αγχώνεσαι και να παλεύεις να μάθεις πολλά, μάθε πώς να αξιοποιείς τις εγκεφαλικές σου δυνατότητες για να μαθαίνεις οτιδήποτε θέλεις ευκολότερα, γρηγορότερα, φθηνότερα και με λιγότερους πονοκέφαλος. Μάθε πώς να χρησιμοποιείς όλες τις νοητικές σου ικανότητες, πώς να συγχρονίζεις δεξιό και αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, πώς να δρας συνδυαστικά, εστιασμένα και αποφασιστικά.

Για να αλλάξουμε, κάτι πρέπει να αλλάξει μέσα μας ή στο περιβάλλον μας. Θα πρέπει να υπάρξει δράση. Και όταν αφορά τον εαυτό μας και το μέλλον μας, καλό είναι να παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας, να αναλαμβάνουμε πλήρως την ευθύνη του τι είμαστε και που βρισκόμαστε και να αποφασίζουμε να δράσουμε.

Μάθε πώς να αναπτύξεις αυτό που οι πετυχημένοι έχουν ήδη κάνει. Μάθε να ελέγχεις τα συναισθήματά σου, τις σκέψεις σου, τη συμπεριφορά σου. Φρόντισε, ανάπτυξε και εκμεταλλεύσου ότι πιο πολύτιμο και διαθέτεις. Τον εγκέφαλό σου και τις δυνατότητες που διαθέτει.

Αν είσαι μαθητής (ποιος δεν χρειάζεται να μαθαίνει), επιχειρηματίας, γονιός, δάσκαλος κ.λ.π., αν θέλεις να αναπτύξεις όλο το δυναμικό σου και να πολλαπλασιάσεις τις πιθανότητες επιτυχίας, μάθε τώρα περισσότερα. Στείλε μήνυμα στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αν θέλεις να γίνεις SuccessMentor ή brain coach & memory expert, ενημερώσου για τα προγράμματα του . Στη ζωή κερδίσουμε αυτό που είμαστε και όχι αυτό που θέλουμε. Ενεργοποίησε όλες τις δυνάμεις σου, αναβάθμισε το ποιος είσαι. Πληροφορίες σπουδών στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Διαβάστε ακόμη:

Ο καλός δάσκαλος σταδιακά καθιστά τον εαυτό του περιττό

Ο καλός δάσκαλος σταδιακά καθιστά τον εαυτό του περιττό

Ασχολούμαι πάνω από 40 χρόνια με την εκπαίδευση ανθρώπων (παιδιών & ενηλίκων). Και όλα αυτά τα χρόνια με ενοχλεί η ετικέτα του δάσκαλου ή του εκπαιδευτή αν και την χρησιμοποιώ κατά περίπτωση μιας και η λέξη, ως όρος και ιδιότητα, είναι γενικά γνωστός και αποδεκτός.

Και κάθε φορά που αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω τον όρο αυτό για τον εαυτό μου (για το επάγγελμά μου), βλέπω τον Σωκράτη να μου κουνάει δηκτικά το δάχτυλο. Και τις νύχτες βλέπω σαν εφιάλτη τη φράση του. “Δεν μπορώ να διδάξω τίποτα σε κανέναν. Μπορώ μόνο να τον μάθω να σκέφτεται”.

Περισσότερα

Η εξαίρεση δεν ορίζει το σύνολο!

sunoloτου Γιαννη Αραχωβίτη

Μην αφήνεις την μία εμπειρία, να σου χαλάει τα πάντα. Μην αφήνεις την εξαίρεση, να ορίζει το σύνολο. Μην αφήνεις το δέντρο, να κρύβει το δάσος. Μην αφήνεις το ένα στραβοπάτημα, να διαγράφει την πορεία σου.
Πολλές φορές, πιανόμαστε από ένα πράγμα και χαλάμε τη μέρα μας, τη βδομάδα μας, τη ζωή μας. Χίλια καλά να μας συμβαίνουν, εμείς, εκεί, χολοσκάμε και μαραζόνουμε για το ένα.

Περισσότερα

"Επιστολή προς Μενοικέα"

‘Ενα κείμενο εμπλουτισμένο με καταπραϋντική - ηρεμιστική δράση
Ένα κείμενο του οποίου η δράση έχει καταπραϋντικό-ηρεμιστικό χαρακτήρα ακόμη και σε αυτούς που τολμούν και κοιτούν για πρώτη φορά ένα σπουδαίο φιλοσοφικό λόγο. Μπορείτε να διακρίνετε τις διαφορές του με αυτές της σύγχρονης κοσμοαντίληψης και βεβαίως να καταλάβετε γιατί αυτού του τύπου ο φιλοσοφικός λόγος ρίχτηκε στη πυρά. Ο Επίκουρος γράφει σε έναν φίλο του, τον Μενοικέα. Και σήμερα ο Μενοικέας είσαι εσύ που το διαβάζεις και ο Επίκουρος σε καλεί να γνωρίσεις την πραγματική ευτυχία...

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software