Το ακόνισμα του τσεκουριού

«Αν είχα 6 ώρες για να κόψω ένα μεγάλο δέντρο, θα αφιέρωνα τις πρώτες 4 για να ακονίσω το τσεκούρι μου» - Αβραάμ Λίνκολν

Κανείς δεν είναι καταδικασμένος "ξεχασιάρης", "κακός μαθητής" ή "σίγουρος υποψήφιος για Αλτσχάιμερ"

Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο στο The New Yorker εξηγεί με ακρίβεια γιατί τα μαθήματα μνημοτεχνικής, όμοια με αυτά που διδάσκουμε στο SuccessMentor.gr έχουν βοηθήσει πολλούς μαθητές ( και μη) να βελτιώσουν τις σχολικές τους επιδόσεις και γενικότερα να βελτιώσουν τις νοητικές τους ικανότητες.

Βλέπετε η νευροεπιστήμονες αρχίζουν να ανακαλύπτουν και να αποδεικνύουν με βεβαιότητα αυτά που οι αρχαίοι Έλληνες (και Κινέζοι) γνώριζαν και χρησιμοποιούσαν ευρέως αιώνες πριν. Αυτά που τους βοήθησαν να αναπτύξουν εκπληκτικές νοητικές ικανότητες και φανταστικές δεξιότητες επεξεργασίας, εκμάθησης και απομνημόνευσης μεγάλου όγκου πληροφοριών. Πληροφορίες που μπορούσαν να ανακαλέσουν με ταχύτητα, ακρίβεια και ευκολία για μεγάλο χρονικό διάστημα και χωρίς να χρειάζονται αμέτρητες και κουραστικές επαναλήψεις. Είχαν αναπτύξει τεχνικές μνημοτεχνικής και διέθεταν ισχυρότατη μνήμη. Αυτός ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες που τους βοήθησε να υπερέχουν, να διαEAριθούν σχεδόν σε όλους τους τομείς και να χτίσουν εξαιρετικά προχωρημένους πολιτισμούς. Η κληρονομιά τους παραμένει πάντα ζωντανή και επηρεάζει ακόμα και σήμερα σε τρομακτικά μεγάλο βαθμό την ανθρώπινη εξέλιξη.

Το άρθρο υπογράφεται από τον Άντι Κλάρκ (συγγραφέας βιβλίων, δημοσιογράφος) και μιλάει για την ανάπτυξη των νοητικών ικανοτήτων του ανθρώπου. Αυτό που για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται είναι ότι όλοι οι άνθρωποι διαθέτουν τις προοπτικές (τα δομικά υλικά) για να αποκτήσουν μια ισχυρή μνήμη (αν και ο όρος δεν μου αρέσει και τόσο). Η άνθρωποι δεν «έχουν ή δεν έχουν ισχυρή μνήμη». Οι άνθρωποι έχουν ή δεν έχουν εκπαιδεύσει τη μνήμη τους. Έχουν φροντίσει συνειδητά ή ασυνείδητα να αναπτύξουν αυτά τους τα ταλέντα. Εκεί είναι το μυστικό. Και βεβαίως υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει κάποιος να προσέξει για να βελτιώσει αυτές του τις δεξιότητες (προσοχή, μνήμη, παρατήρηση, συγκέντρωση, ταχύτητα σκέψης, εργασιακή μνήμη, τρόπος απομνημόνευσης, εκμάθησης και ανάκλησης πληροφοριών, τεχνικές μελέτης κ.λ.π.) αλλά ο σημαντικό είναι ότι «όλοι μπορούν αρκεί να το δουλέψουν». Κανείς δεν είναι καταδικασμένος «ξεχασιάρης», «κακός μαθητής», «φτωχό μυαλό» ή «σίγουρος υποψήφιος για ανία και Αλτσχάιμερ».

Σήμερα με τη βοήθεια της σύγχρονης επιστήμης και τεχνολογίας ξέρουμε ότι όρος «κατεστραμμένη ή σπασμένη μνήμη» είναι ατυχής και αδόκιμος. Ο άνθρωπος με προσπάθεια, καθοδήγηση και με διάφορες τεχνικές μπορεί να απογειώσει κυριολεκτικά τις νοητικές του ικανότητες. Ο καθένας ξεκινάει από αυτό που του έδωσε ο θεός, το οποίο όμως μπορεί να πολλαπλασιάσει, να αυξήσει δραματικά και νε ξεχωρίσει σε διάφορους τομείς.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι το πιο τέλειο όργανο που έχει υπάρξει. Όλοι μας το διαθέτουμε. Δυστυχώς οι περισσότεροι δεν αντιλαμβάνονται ότι χρειάζεται εξάσκηση, φροντίδα, διατροφή, «λάδωμα» , εξάσκηση και αναβάθμιση.

Ειδικά στην εποχή μας που εγκέφαλός μας (το μυαλό μας) βάλλεται από παντού και με πολλούς τρόπους. Συνεχώς κάποιος προσπαθεί νααποσπάσει την προσοχή μας, τα κινητά μας κτυπούν συνεχώς, οι διαφημίσεις μάς πολιορκούν, τρέχουμε να προλάβουμε πολλά στον ελάχιστο χρόνο που διαθέτουμε. Για αυτό χρειαζόμαστε ένα υγιή νου και ένα υγιές σώμα. Αλλιώς κινδυνεύουμε να «καούμε», να καταρρεύσουμε, να μείνουμε πίσω και να χάσουμε την επαφή με το σήμερα.

Οι καιροί ου μενετοί. Δεν μπορούμε να μένουμε αδρανείς και να παραμελούμε τον καλύτερο και πιο ισχυρό μας σύμμαχο, το μυαλό μας. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, ο άνθρωπος διακρίνεται και αμείβεται για το τι μπορεί να κάνει χρησιμοποιώντας το μυαλό του και όχι τα μπράτσα του. Λί=E3οι δουλεύουν με το φτυάρι και τον κασμά. Οι δουλειές μας απαιτούν νοητικές ικανότητες. Χρειάζεται να μαθαίνουμε και να ξέρουμε πολλά, πολύπλοκα και δύσκολα. Έτσι είναι η ζωή. Γεμάτη απαιτήσεις. Για να ανταποκριθούμε θα πρέπει να αφιερώνουμε συνειδητά και στοχευμένα χρόνο για να ακονίζουμε το μυαλό μας. Αυτό είναι που κάνει τα πράγματα ευκολότερα και τη διαφορά σε όλα. Το ακόνισμα του τσεκουριού.

Διαβάστε ακόμη:

Ποιος είσαι για να μην τα αξίζεις;

deserveτου Γιάννη Αραχωβίτη

Πολλές φορές αναρωτιόμαστε, “Ποιος είμαι για να αξίζω την αγάπη, μια καλύτερη δουλειά, μια αξιόλογη ζωή;”
Η πραγματική ερώτηση όμως θα έπρεπε να είναι «Ποιος είσαι για να μην τα αξίζεις;”

Τι σε κάνει να αμφιβάλλεις ότι έχεις όλες τις προοπτικές και τα ταλέντα για να ζήσεις μια ζωή με πληρότητα, με αξίες και επιτυχίες;
Όλοι είμαστε φτιαγμένοι από τον ίδιο πυλό, από την ίδια πηγή. Με μικρές επιφανειακές διαφορές (εξωτερική εμφάνιση κ.λ.π.) που όμως δεν είναι ικανές να καθορίσουν την πορεία μας.

Περισσότερα

Πάντα υπάρχει ελπίδα όταν δεν χάνουμε τον εαυτό μας!

opraτου Γιάννη Αραχωβίτη

"Αν κοιτάξεις τι έχεις στη ζωή, θα έχεις πάντοτε περισσότερα. Αν επικεντρώνεσαι στο τι ΔΕΝ έχεις, ποτέ δεν θα έχεις αρκετά."- Oprah Winfrey

Δύσκολες στιγμές για να πιστεύουμε σε λόγια που ακούγονται από άτομα (Oprah) που βρίσκονται πολύ μακριά από την δική μας πραγματικότητα. Παρόλα αυτά, η έμπνευση, το φωτεινό παράδειγμα και η εσωτερική δύναμη είναι περισσότερες χρήσιμες όταν η ζωή σε γονατίζει. Τότε είναι που πρέπει να βρεις τα ψυχικά αποθέματα και τη δύναμη να ξανασηκωθείς στα πόδια σου. Να δεις την ελπίδα μέσα στη ζοφερή κατάσταση και στα "αδιέξοδα" που δυστυχώς περιήλθαμε.

Περισσότερα

Ο καλός δάσκαλος σταδιακά καθιστά τον εαυτό του περιττό

Ο καλός δάσκαλος σταδιακά καθιστά τον εαυτό του περιττό

Ασχολούμαι πάνω από 40 χρόνια με την εκπαίδευση ανθρώπων (παιδιών & ενηλίκων). Και όλα αυτά τα χρόνια με ενοχλεί η ετικέτα του δάσκαλου ή του εκπαιδευτή αν και την χρησιμοποιώ κατά περίπτωση μιας και η λέξη, ως όρος και ιδιότητα, είναι γενικά γνωστός και αποδεκτός.

Και κάθε φορά που αναγκάζομαι να χρησιμοποιήσω τον όρο αυτό για τον εαυτό μου (για το επάγγελμά μου), βλέπω τον Σωκράτη να μου κουνάει δηκτικά το δάχτυλο. Και τις νύχτες βλέπω σαν εφιάλτη τη φράση του. “Δεν μπορώ να διδάξω τίποτα σε κανέναν. Μπορώ μόνο να τον μάθω να σκέφτεται”.

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software