Το ακόνισμα του τσεκουριού

«Αν είχα 6 ώρες για να κόψω ένα μεγάλο δέντρο, θα αφιέρωνα τις πρώτες 4 για να ακονίσω το τσεκούρι μου» - Αβραάμ Λίνκολν

Κανείς δεν είναι καταδικασμένος "ξεχασιάρης", "κακός μαθητής" ή "σίγουρος υποψήφιος για Αλτσχάιμερ"

Πρόσφατα διάβασα ένα άρθρο στο The New Yorker εξηγεί με ακρίβεια γιατί τα μαθήματα μνημοτεχνικής, όμοια με αυτά που διδάσκουμε στο SuccessMentor.gr έχουν βοηθήσει πολλούς μαθητές ( και μη) να βελτιώσουν τις σχολικές τους επιδόσεις και γενικότερα να βελτιώσουν τις νοητικές τους ικανότητες.

Βλέπετε η νευροεπιστήμονες αρχίζουν να ανακαλύπτουν και να αποδεικνύουν με βεβαιότητα αυτά που οι αρχαίοι Έλληνες (και Κινέζοι) γνώριζαν και χρησιμοποιούσαν ευρέως αιώνες πριν. Αυτά που τους βοήθησαν να αναπτύξουν εκπληκτικές νοητικές ικανότητες και φανταστικές δεξιότητες επεξεργασίας, εκμάθησης και απομνημόνευσης μεγάλου όγκου πληροφοριών. Πληροφορίες που μπορούσαν να ανακαλέσουν με ταχύτητα, ακρίβεια και ευκολία για μεγάλο χρονικό διάστημα και χωρίς να χρειάζονται αμέτρητες και κουραστικές επαναλήψεις. Είχαν αναπτύξει τεχνικές μνημοτεχνικής και διέθεταν ισχυρότατη μνήμη. Αυτός ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες που τους βοήθησε να υπερέχουν, να διαEAριθούν σχεδόν σε όλους τους τομείς και να χτίσουν εξαιρετικά προχωρημένους πολιτισμούς. Η κληρονομιά τους παραμένει πάντα ζωντανή και επηρεάζει ακόμα και σήμερα σε τρομακτικά μεγάλο βαθμό την ανθρώπινη εξέλιξη.

Το άρθρο υπογράφεται από τον Άντι Κλάρκ (συγγραφέας βιβλίων, δημοσιογράφος) και μιλάει για την ανάπτυξη των νοητικών ικανοτήτων του ανθρώπου. Αυτό που για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται είναι ότι όλοι οι άνθρωποι διαθέτουν τις προοπτικές (τα δομικά υλικά) για να αποκτήσουν μια ισχυρή μνήμη (αν και ο όρος δεν μου αρέσει και τόσο). Η άνθρωποι δεν «έχουν ή δεν έχουν ισχυρή μνήμη». Οι άνθρωποι έχουν ή δεν έχουν εκπαιδεύσει τη μνήμη τους. Έχουν φροντίσει συνειδητά ή ασυνείδητα να αναπτύξουν αυτά τους τα ταλέντα. Εκεί είναι το μυστικό. Και βεβαίως υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει κάποιος να προσέξει για να βελτιώσει αυτές του τις δεξιότητες (προσοχή, μνήμη, παρατήρηση, συγκέντρωση, ταχύτητα σκέψης, εργασιακή μνήμη, τρόπος απομνημόνευσης, εκμάθησης και ανάκλησης πληροφοριών, τεχνικές μελέτης κ.λ.π.) αλλά ο σημαντικό είναι ότι «όλοι μπορούν αρκεί να το δουλέψουν». Κανείς δεν είναι καταδικασμένος «ξεχασιάρης», «κακός μαθητής», «φτωχό μυαλό» ή «σίγουρος υποψήφιος για ανία και Αλτσχάιμερ».

Σήμερα με τη βοήθεια της σύγχρονης επιστήμης και τεχνολογίας ξέρουμε ότι όρος «κατεστραμμένη ή σπασμένη μνήμη» είναι ατυχής και αδόκιμος. Ο άνθρωπος με προσπάθεια, καθοδήγηση και με διάφορες τεχνικές μπορεί να απογειώσει κυριολεκτικά τις νοητικές του ικανότητες. Ο καθένας ξεκινάει από αυτό που του έδωσε ο θεός, το οποίο όμως μπορεί να πολλαπλασιάσει, να αυξήσει δραματικά και νε ξεχωρίσει σε διάφορους τομείς.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι το πιο τέλειο όργανο που έχει υπάρξει. Όλοι μας το διαθέτουμε. Δυστυχώς οι περισσότεροι δεν αντιλαμβάνονται ότι χρειάζεται εξάσκηση, φροντίδα, διατροφή, «λάδωμα» , εξάσκηση και αναβάθμιση.

Ειδικά στην εποχή μας που εγκέφαλός μας (το μυαλό μας) βάλλεται από παντού και με πολλούς τρόπους. Συνεχώς κάποιος προσπαθεί νααποσπάσει την προσοχή μας, τα κινητά μας κτυπούν συνεχώς, οι διαφημίσεις μάς πολιορκούν, τρέχουμε να προλάβουμε πολλά στον ελάχιστο χρόνο που διαθέτουμε. Για αυτό χρειαζόμαστε ένα υγιή νου και ένα υγιές σώμα. Αλλιώς κινδυνεύουμε να «καούμε», να καταρρεύσουμε, να μείνουμε πίσω και να χάσουμε την επαφή με το σήμερα.

Οι καιροί ου μενετοί. Δεν μπορούμε να μένουμε αδρανείς και να παραμελούμε τον καλύτερο και πιο ισχυρό μας σύμμαχο, το μυαλό μας. Σήμερα περισσότερο από ποτέ, ο άνθρωπος διακρίνεται και αμείβεται για το τι μπορεί να κάνει χρησιμοποιώντας το μυαλό του και όχι τα μπράτσα του. Λί=E3οι δουλεύουν με το φτυάρι και τον κασμά. Οι δουλειές μας απαιτούν νοητικές ικανότητες. Χρειάζεται να μαθαίνουμε και να ξέρουμε πολλά, πολύπλοκα και δύσκολα. Έτσι είναι η ζωή. Γεμάτη απαιτήσεις. Για να ανταποκριθούμε θα πρέπει να αφιερώνουμε συνειδητά και στοχευμένα χρόνο για να ακονίζουμε το μυαλό μας. Αυτό είναι που κάνει τα πράγματα ευκολότερα και τη διαφορά σε όλα. Το ακόνισμα του τσεκουριού.

Διαβάστε ακόμη:

Μην αναβάλλεις τα σπουδαία

Μην αναβάλλεις τα σπουδαία

"Ες αύριο τα σπουδαία"

Φράση που λέγεται – συχνά ειρωνικά – όταν προτείνουμε την αναβολή ή τη χρονική μετάθεση αποφάσεων ή ενεργειών, επικαλούμενοι τη σπουδαιότητά τους.

Περισσότερα

Η πιο ισχυρή τεχνική μάθησης!

Η πιο ισχυρή τεχνική μάθησης!

Tώρα που τα διαγωνίσματα πλησιάζουν, η τύχη χιλιάδων μαθητών θα κριθεί από την ικανότητά τους να θυμούνται όλα αυτά που έχουν διαβάσει ολόκληρη τη χρονιά. Το έργο δύσκολο, ογκώδες, τρομακτικό. Το κρίνεται, εν πολλοίς, το μέλλον σου από τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι όμως μία σκληρή (ισως και λίγο άδικη) πραγματικότητα. για αυτό και πρέπει να ξέρουμε διάφορες τεχνικές μελέτης ώστε να μπορούμε να μαθαίνουμε και να θυμούμαστε περισσότερα, καλύτερα και ευκολότερα.

Περισσότερα

Άγχος

agxosΤο άγχος είναι μια φυσιολογική σωματική και ψυχική αντίδραση σε μια απειλή ή σε μια αίτηση για την αντιμετώπιση απαιτητικών καταστάσεων. Όταν νιώθεις στρες το σώμα σου είναι σε ένταση και ο εγκέφαλος σου πυροδοτείται από πολλαπλές σκέψεις. Ο καθένας μας εκτίθεται καθημερινά σε αγχώδεις καταστάσεις. Σε πολλές περιπτώσεις το άγχος γίνεται μια συναισθηματική ασθένεια που επηρεάζει άμεσα και το φυσικό σώμα του ατόμου. Έτσι, πολλοί άνθρωποι υποφέρουν από άγχος, έχουν έντονη ανησυχία άλλα και ψυχοσωματικά προβλήματα. Βιβλιογραφία: Άγχος και η αντιμετώπισή του, David Fontana, Εκδ. Ελληνικά Γράμματα

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software