Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Ο Μορφωμένος κατά τον Σωκράτη…

sokratesΟ κατά Σωκράτη ορισμός του μορφωμένου ανθρώπου! Όταν ρωτήσανε τον Σωκράτη να τους δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου, Δεν ανέφερε τίποτε για την συσσώρευση γνώσεων. «Η μόρφωση είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς... Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους; Διαβάστε τα 7 τους χαρακτηριστικά….

Περισσότερα

Γιατί άρχισα και γιατί δεν θα σταματήσω

arxiΥπάρχουν πολλοί και λόγοι γιατί άρχισα να γυμνάζομαι κάθε πρωί. Εδώ και 5 χρόνια, 5 μέρες τη βδομάδα, ξυπνώ στις 6 και στις 6.30 είμαι στο γήπεδο και τρέχω, γυμνάζομαι. Το ξύπνημα δεν είναι πάντα ευχάριστο αλλά όταν έχεις σοβαρούς λόγους το ξεπερνάς. Και όπως είπα, υπάρχουν πολλοί λόγοι, αλλά θα ήθελα να αναφερθώ σε τρεις και νομίζω ότι είναι αρκετοί για να μου δίνουν κίνητρο.

Ο πρώτος λόγος είναι ότι γυμναστική μου δίνει φυσική και ψυχική ενέργεια για να ανταποκριθώ στις διάφορες εργασίες που πρέπει να εκτελέσω κάθε μέρα. Παλαιότερα κουραζόμουν εύκολα, ένοιωθα άνευρος, και τρόπος του λέγειν, « σερνόμουνα» ανόρεκτα όλη την μέρα. Αυτό έχει βελτιωθεί κατά πολύ, μπορώ και αποδίδω περισσότερο, ποιοτικότερα και χωρίς να βαρυγκωμώ όλη την ώρα. Επίσης έχω μάθει να καταλαβαίνω καλύτερα τις αντοχές μου, να διαχειρίζομαι την ενέργειά μου ορθότερα και να προλαβαίνω με διάφορες τεχνικές το ενεργειακό άδειασμα. Χωρίς ενέργεια δεν μπορείς να παράγεις, Συνεπώς χρειάζεσαι τρόπους αποφόρτισης του στρες και της κούρασης και να επαναφορτιστείς ενεργειακά.

Περισσότερα

Λατρέψτε τους ανθρώπους, όχι την τελειότητα !!

Happy-familyΑπό την MaryEllen Tribby

Λατρεύω τις γιορτινές μέρες. Αγαπώ τη μουσική των γιορτινών ημερών, την διακόσμηση και το νόστιμο φαγητό που φτιάχνουμε μόνο μία φορά το χρόνο. Αλλά κυρίως μου αρέσει η επανασύνδεση με την οικογένεια και τους φίλους αλλά και το ότι τους δείχνω ακριβώς πόσα σημαίνουν για μένα και πώς έχουν επηρεάσει τη ζωή μου.
Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι χάνουν αυτή την απόλαυση και βλέπουν τις γιορτινές μέρες σαν πολυάσχολες και αγχωτικές.

Αυτό δεν θα πρέπει να είναι έτσι. Στην πραγματικότητα οι γιορτές ,θα πρέπει να σημαίνουν όχι μόνο χαρά αλλά και διασκέδαση και πολύ ενθουσιασμό !

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software