Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Έχε τα μάτια , τα αφτιά και την καρδιά σου ανοικτά

happyΤης Έλενας Μπαμπαλατσίδου

Παρακολούθησε τις αλλαγές στο περιβάλλον σου. Στους ανθρώπους , στα ζώα.
Δώσε χρόνο στον εαυτό σου να επεξεργαστεί αυτά που παρουσιάζονται μπροστά σου.
Πολλές φορές συνειδητοποιούμε ότι έχουμε βάλει την ζωή μας στον αυτόματο πιλότο.
Πόσες φορές δεν έχετε πιάσει τον εαυτό σας να νομίζει ότι η κάθε μέρα που περνάει είναι ίδια με την προηγούμενη;
Ας κάνουμε όλοι ένα βήμα πίσω και ας φιλτράρουμε αυτά που παρουσιάζονται στη ζωή μας μέσα από μια πιο αποστασιοποιημένη θέση.

Περισσότερα

Ο ηγέτης πηγαίνει μπροστά, δείχνει πρώτος το δρόμο!

alexanderΧειμώνας 326 π.χ. Νότια του ποταμού Υδραώτη (παραπόταμου του Υδάσπη, οι Έλληνες του Μέγα Αλέξανδρου πολιορκούν το ισχυρό φρούριο των Μαλλών (πιθανότατα σημερινό Multan). Και ενώ έχουν περάσει το εξωτερικό τείχος, ο Αλέξανδρος διαπιστώνει ολιγωρία και καθυστέρηση στην συνέχιση της πολιορκίας με την ταχύτητα και την ορμή που επιθυμεί ο ίδιος. Το να κυριεύσεις μια οχυρή θέση (πόσο μάλλον ένα οργανωμένο φρούριο) είναι πολύ δύσκολη υπόθεση. Ο αμυνόμενος συνήθως έχει το πλεονέκτημα μιας και περιμένει πίσω από το τείχος και από πλεονεκτική θέση.

Περισσότερα

Ακολούθησε τη φυσική ροή

Ακολούθησε τη φυσική ροή

-του Γιάννη Αραχωβίτη

Ashland, Oregon: Experience the Rogue River Journey | Rogue river ...

"Αφέσου! Πήγαινε με το ρεύμα!", είναι φράσεις που συχνά πυκνά ακούγονται και τις διαβάζουμε από διάφορους ειδικούς στην ευζωία.

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software