Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Κάνε κάτι ..τρελό!

kane kati treloτου Γιάννη Α. Αραχωβίτη

Πολλές φορές είμαστε τόσο "καλουπωμένοι" μέσα στον τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς μας, που δεν τολμάμε να ξεμυτίσουμε ούτε για αστείο.
Με αποτέλεσμα να κάνουμε, να λέμε και να σκεφτόμαστε τα ίδια και τα ίδια με τον ίδιο τρόπο.
Έτσι όμως χάνουμε σπάνιες ευκαιρίες και διαφορετικούς προορισμούς.

Περισσότερα

Συναισθηματική υγεία

Συναισθηματική υγεία

Το πώς αισθάνεσαι γενικώς παίζει σημαντικό ρόλο σε ότι και να κάνεις στη ζωή.

Το πώς αντιδράς και στο πώς συμπεριφέρεσαι στις προκλήσεις της δουλειάς, στις κοινωνικές και οικογενειακές σου σχέσεις έχει να κάνει με την συναισθηματική σου υγεία και με το πόση ισορροπία και έλεγχος υπάρχει.

Περισσότερα

Συνεργασία

synergasia

Συνεργασία.

Πολλές φορές , αν όχι όλες, το αν θα πετύχεις στη ζωή, αν θα είσαι ευτυχισμένος, υγιής και λοιπά είναι αποτέλεσμα προσπαθειών που καταβάλλονται από πολλά άτομα. Μπορεί εσύ να σηκώνεις το μεγάλο βάρος για τη ζωή σου αλλά και η βοήθεια που λαμβάνεις από τους άλλους δεν είναι αμελητέα ποσότητα ούτε ποιότητα.

Είναι η δουλειά άλλων, που γίνεται σκαμνάκι, για να πατήσουμε πάνω και να φτάσουμε ψηλότερα. Μάθε να συνεργάζεσαι και να τιμάς τη προσφορά των άλλων. Κανένας στη ζωή δεν τα έκανε όλα μόνος τους. Δεν υπάρχει αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος και ας το ισχυρίζονται κάποιοι αδαείς. Δεν μπορείς να καλύψεις όλες τις ανάγκες σου για ανάπτυξη και δημιουργία χωρίς τη γνώση και την σοφία άλλων. Δεν μπορείς να μιλήσεις στην άλλη άκρη του κόσμου χωρίς τις σύγχρονες κατασκευές επικοινωνίας που κάπου άλλου η εργασία στις προσφέρει.

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software