Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Για την Ελλάδα και τα παιδιά ρε γ…το!

elladaτου Γιάννη Αραχωβίτη

Ειλικρινά σήμερα, που όπως φαίνεται είναι ίσως η κρισιμότερη μέρα της μεταπολεμικής Ελλάδας, ας φροντίσουμε όλοι εμείς οι μεγάλοι να δώσουμε μια νέα ευκαιρία σε αυτό τον τόπο, σε αυτό το λαό. Ας φροντίσουν ιδιαίτερα αυτοί που έχουν, με την θέλησή τους, αναλάβει το ρόλο του ηγέτη να αποδειχτούν άξιοι των περιστάσεων και των καιρών και όχι κατώτεροι όπως έχουν αποδειχτεί επανειλημμένα στο παρελθόν. Ας ξεπεράσουν τα τετριμμένα, τις κοκορομαχίες και τις μικροψυχίες. Ας σταματήσουν να ενδιαφέρονται τόσο, μα τόσο απροκάλυπτα για την καρέκλα, Ας σταματήσουν να δείχνουν συνεχώς τους άλλους και να βγάζουν τον εαυτό τους λάδι. Ας θυμηθούν την λέξη ομόνοια, κοινή πορεία, πατρίδα, λαός.

Περισσότερα

Η σημασία που δίνουμε

Η σημασία που δίνουμε

Τίποτα στη ζωή δεν έχει διαφορετική σημασία πέρα από τη σημασία που του δίνουμε εμείς. Πώς δίνουμε νόημα σε κάτι; Σε πολλές περιπτώσεις είμαστε προγραμματισμένοι (από τη κουλτούρα μας, από το περιβάλλον). Γεγονός είναι το νόημα που δίνουμε σε κάτι είναι υποκειμενικό.

Περισσότερα

Συναισθηματική υγεία

Συναισθηματική υγεία

Το πώς αισθάνεσαι γενικώς παίζει σημαντικό ρόλο σε ότι και να κάνεις στη ζωή.

Το πώς αντιδράς και στο πώς συμπεριφέρεσαι στις προκλήσεις της δουλειάς, στις κοινωνικές και οικογενειακές σου σχέσεις έχει να κάνει με την συναισθηματική σου υγεία και με το πόση ισορροπία και έλεγχος υπάρχει.

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software