Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Να είσαι ο εαυτόs σου!!

wolfΤου Γιάννη Αραχωβίτης (SuccessMentor)

Προσοχή στις ετικέτες που σου βάζουν ή βάζεις ο ίδιος στον εαυτό σου. Η γνώμη των άλλων δεν συνιστά απαραίτητα τη δική σου πραγματικότητα και του ποιος είσαι. Και η συμπεριφορά των άλλων δεν μπορεί να είναι ο πλάστης των δικών σου πιστεύω , συναισθημάτων και των πράξεών σου

Να είσαι ο εαυτός! Γιατί αν από φόβο δεν είσαι, τότε θα είσαι συνεχώς δυστυχισμένος. Το πώς αισθάνεσαι θα πρέπει να συμβαδίζει με το πώς συμπεριφέρεσαι. Αυτά τα δυο δεν πρέπει να είναι αντίθετα. Διαφορετικά , θα είσαι μονίμως κάποιος άλλος και θα αισθάνεσαι άβολα και ξένος στον ίδιο τον εαυτό σου!!!

Περισσότερα

Αργοπεθαίνει...

Pablo NERUDA 00123Αργοπεθαίνει
όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας, επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές,
όποιος δεν αλλάζει περπατησιά,
όποιος δεν διακινδυνεύει και δεν αλλάζει χρώμα στα ρούχα του,
όποιος δεν μιλεί σε όποιον δεν γνωρίζει.

 

Περισσότερα

Όπως στον 6ο π. Χ. αιώνα του Πυθαγόρα, έτσι και σήμερα η πρόοδος και η επιτυχία απαιτούν μια αέναη ουσιαστική πληροφόρηση- Ιόλη

pithagorasΤι δ΄έρεξα; Τι μοί δέον ουκ ετελέσθη;» - Πυθαγόρας

« Μηδ’ ύπνον μαλακοίσιν επ’ όμμασι προσδέξασθαι» έλεγαν οι Πυθαγόρειοι, «πριν των ημερινών έργων τρίς έκαστον επελθείν»:

διόλου μην  δεχτείς ο ύπνος να πέσει στ’ απαλά σκέπαστρα των ματιών σου, πρίν κάθε έργο της ημέρας ξεχωριστά ολόκληρες τρείς φορές αναλύσεις (και αναρωτηθείς) «πή παρέβην; Τι δ΄έρεξα; Τι μοί δέον ουκ ετελέσθη;» πού αθέτησες τα συμφωνημένα κατά την εκτέλεση του έργου; τι δεν έπραξες με την καρδιά σου όλη; Τι έπρεπε εσύ να ολοκληρώσεις, μα δεν το έκανες; «Αρξάμενος δ’από πρωτου, επέξιθι» Και ξεκινώντας από το πρώτο ερώτημα, εξέτασε τις πράξεις σου με κάθε λεπτομέρεια. «Ταύτα πόνει, ταύτα εμελέτα»  Βάλε τα δυνατά σου και μάθε γιατί, πώς, πού σε οδήγησαν οι πράξεις σου .

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software