Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

kanonesτου Γιάννη Αραχωβίτη (SuccessMentor)

Υπάρχουν τρεις βασικοί νόμοι που καθορίζουν αν θα επιτύχεις και αν θα ευτυχίσεις στη ζωή.

Παρατηρώντας τους καταλαβαίνεις αν βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο και χρησιμοποιώντας τους εξασφαλίζεις την βελτίωσή σου και την επίτευξη των προσωπικών, κοινωνικών και επαγγελματικών σου στόχων.

Ρώτησε τον εαυτό σου αν τηρείς  αυτούς τους νόμους και αυτόματα αντιλαμβάνεσαι αν η επόμενη μέρα σου θα είναι καλύτερη ή μια προδιαγραφόμενη αποτυχία.

Ακολούθησέ τους και θα πετύχεις πολλά! Αγνόησέ τους και θα περάσεις πολλά!

Περισσότερα

ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ-ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΡΓΟ-ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

humanΣαν σήμερα:24 Φεβρουαρίου1821 Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης υψώνει επαναστατική σημαία στο Ιάσιο της Μολδοβλαχίας, εκδίδοντας επαναστατική προκήρυξη με τον τίτλο "Μάχου υπέρ πίστεως και πατρίδος"
Ήταν ευγενής, μελαγχολικός και ονειροπόλος, ευσυγκίνητος και ενθουσιώδης. Κληρονόμος των μεγάλων παραδόσεων και προσπαθειών της οικογένειας των Υψηλάντηδων, είχε θέσει ως μεγάλο σκοπό και όνειρο της ζωής του την απελευθέρωση του ελληνικού έθνους.

Όλα τα σπουδαία πράγματα γεννιόνται ή συλλαμβάνονται στο μυαλό κάπου σπουδαίου ανθρώπου, ο οποίος έχει το πάθος και τα «κότσια» να τα υλοποίηση με αυταπάρνηση. Δεν γίνεται να μην πιστεύεις σε κάτι και να δράσεις. Δεν γίνεται να έχεις αρνητική φιλοσοφία και στάση ζωής και να κινητοποιήσεις τις αναγκαίες ψυχικές (και όχι μόνο) δυνάμεις για την πραγμάτωση ενός αξιόλογου έργου. «Πέρα από την άκρη του κόσμου» ήθελε να δει ένας άλλος Αλέξανδρος (ο Μέγας) πολλά χρόνια πριν τον Υψηλάντη.

Περισσότερα

Άψυχη επικοινωνία!

του Γιάννη Αραχωβίτηepikoinonia

Τα μάτια είναι η ψυχή του ανθρώπου. Αλλά στις μέρες μας σπανίως έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε. Γιατί όλοι, ακόμα και όταν σου μιλούν ζωντανά, κοιτάζουν (παίζουν με) το κινητό τους, το tablet κ.λ.π. Είμαστε 24 /7 «θαμμένοι» στα social media.
Οι εκφράσεις του προσώπου δείχνουν την έκπληξη, την αγωνία, το φόβο, την ευθυμία του ομιλητή , αλλά σήμερα αυτό απεικονίζεται με τις περίεργες «φατσούλες» τα emoticon.
Το φλερτ γίνεται με like. Τα λουλούδια είναι άοσμα, πλαστικά ή ηλεκτρονικά.

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board

    Περισσότερα



    e-genius.gr ...intelligent web software