Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Ποιος είσαι για να μην τα αξίζεις;

deserveτου Γιάννη Αραχωβίτη

Πολλές φορές αναρωτιόμαστε, “Ποιος είμαι για να αξίζω την αγάπη, μια καλύτερη δουλειά, μια αξιόλογη ζωή;”
Η πραγματική ερώτηση όμως θα έπρεπε να είναι «Ποιος είσαι για να μην τα αξίζεις;”

Τι σε κάνει να αμφιβάλλεις ότι έχεις όλες τις προοπτικές και τα ταλέντα για να ζήσεις μια ζωή με πληρότητα, με αξίες και επιτυχίες;
Όλοι είμαστε φτιαγμένοι από τον ίδιο πυλό, από την ίδια πηγή. Με μικρές επιφανειακές διαφορές (εξωτερική εμφάνιση κ.λ.π.) που όμως δεν είναι ικανές να καθορίσουν την πορεία μας.

Περισσότερα

Το γέλιο θεραπεύει!

gelioΗ ικανότητα κάποιου να γελά σε μια κατάσταση ή σε ένα πρόβλημα τον χαρακτηρίζει ανώτερο και δυναμικό. Το χιούμορ και το γέλιο προωθούν μια θετική και ελπιδοφόρα στάση ζωής . Είναι λιγότερο πιθανό να υποκύψουμε σε αισθήματα κατάθλιψης και ανικανότητας εάν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε με χιούμορ τα προβλήματα μας. Το χιούμορ μας δίνει την αίσθηση ότι υπάρχουν προοπτικές στα προβλήματα μας. Το γέλιο μας δίνει την δυνατότητα να απελευθερώσουμε όλα τα συναισθήματα που μας κάνουν να αισθανόμαστε άβολα , τα οποία όταν τα κρατάμε μέσα μας είναι πιθανό να δημιουργούν βιοχημικές αλλαγές στο σώμα μας και να βλάπτουν την υγεία μας.

Περισσότερα

Την άνοιξη που θέλεις, φρόντισε να την αξίζεις

anoixiτου Γιάννη Αραχωβίτη

Όλοι μας επιθυμούμε το καλύτερο για τον εαυτό μας. Πόσοι όμως είμαστε πρόθυμοι να εργαστούμε συστηματικά, δημιουργικά, παθιασμένα και μακροχρόνια για να δημιουργήσουμε τη ζωή που θέλουμε; Πόσοι είμαστε προετοιμασμένοι να ιδρώσουμε, να παλέψουμε και να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και τις προκλήσεις ώστε να ανταμειφτούμε με ανοιξιάτικες μέρες;

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software