Γράφτηκε στις .

Η Πρακτική φέρνει την τελειότητα!!! Σωστά; Λάθος…

improvementτου Γιάννη Αραχωβίτη (www.SuccessMentor.gr)

Είναι προφανές ότι για να πετύχεις εξαιρετικά αποτελέσματα σε κάτι θα πρέπει να καταβάλεις μεγάλες προσπάθειες και ατελείωτες επίμονες ώρες πρακτικής. Αυτό δεν αποτελεί νέο. Απλούστατα , δεν μπορείς να διακριθείς αν δεν κάνεις ξανά και ξανά και πάλι ξανά πρακτική.

Αλλά για να αριστεύσεις σε κάτι δεν φτάνουν οι ατελείωτες ώρες προπόνησης και οι χιλιάδες επαναλήψεις. Η Αριστεία, η τελειότητα δεν υπάρχει, απαιτεί το σωστό είδος εξάσκησης. Η φυσική τάση των ανθρώπων, επαγγελματιών και μη, είναι να πέφτουν στη παγίδα της ρουτίνας από τη στιγμή που φτάνουν ένα υψηλό επίπεδο εκτέλεσης ενός έργου, μιας άσκησης κ.λ.π.
Για παράδειγμα εκτελείς ένα τραγούδι , ή ένα είδος μουσικής, στο πιάνο ξανά και ξανά. Στην αρχή, αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη για να αναπτύξεις τις δεξιότητές σου. Και όπως έχω ήδη αναφέρει σε άλλα άρθρα μου, είναι μέσα από αυτές τις επίμονες και επίπονες ασκήσεις που κάποιος αρχάριος μπορεί να φτάσει κάποιο υψηλό επίπεδο απόδοσης.
Σε κάποιο σημείο, όμως, φτάνεις ένα επίπεδο αξιοπρόσεκτης επιδεξιότητας και απλώς το να επαναλαμβάνεις την ίδια άσκηση ή μέθοδο ξανά και ξανά δεν φέρνει περεταίρω βελτίωση. (Αυτό στη πραγματικότητα συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα: κάνε πρακτική με τον ίδιο τρόπο συνεχώς και θα παράγεις τα ίδια αποτελέσματα).

Ο Έρικσον, ο ψυχολόγος που έγραψε για τον κανόνα των 10.000 πρακτικής, τόνισε αυτή τη σημαντική διαφορά. «Δεν ωφελείσαι από τις μηχανικές επαναλήψεις μιας άσκησης αλλά από την συνεχή προσαρμογή των τεχνικών σου να φτάσεις πιο κοντά στο στόχο σου. Πρέπει να ρισκάρεις το σύστημα με το να σπρώχνεις τα όριά σου, να επιτρέπεις λαθάκια αρχικά καθώς θα ανεβάζεις τον πήχη».
Αυτό είναι το σημείο που οι πραγματικά σπουδαίοι (σε κάθε τομέα) ξεχωρίζουν. Είναι αυτοί που δεν αφήνουν τις (μεγάλες) ικανότητές τους να λιμνάσουν. Ακόμη και σε υψηλότατα επίπεδα απόδοσης βρίσκουν τρόπους να προκαλέσουν εσκεμμένα τον εαυτό τους και να βελτιστοποιήσουν τις τεχνικές τους παρά να επαναπαυτούν σε ήδη πετυχημένες ρουτίνες αλλά χωρίς περεταίρω πρόοδο. Βρίσκουν πάντα τρόπο να γίνουν έστω και 1% καλύτεροι από αυτό που ήταν χτες, την περασμένη βδομάδα, μήνα.

Αν θέλεις να χτίσεις μια συνήθεια ή να βελτιώσεις την ήδη υψηλή απόδοση επικοινώνησε μαζί μου για μια Δωρεάν συνεδρία στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο 6945 954 564.

Η επιτυχία δεν είναι θέμα τύχης αλλά γνώσης, προσπάθειας και σωστών συνεργασιών.

Επικονώνησε μαζί μου στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή στο 6945 954 564.

Κάνε «Μου Αρέσει- Like» στη Σελίδα μας (δωρεάν άρθρα, σεμινάρια, προσφορές)

Ο ρόλος του δασκάλου (μέντορα, προπονητή, καθοδηγητή)