Οι μαθητές διαβάζουν υπερβολικά πολλές ώρες!

Ναι, οι (περισσότεροι) μαθητές ξοδεύουν υπερβολικά πολύ χρόνο για διάβασμα.

Προτού, θεωρήσεις ότι είμαι "τρελός", βάλε τα παιδιά στο άλλο δωμάτιο και διάβασε με ηρεμία και προσοχή τα πιο κάτω.

Πολλές επιστημονικές έρευνες κορυφαίων ιδρυμάτων συμφωνούν, ότι ενώ οι μαθητές σήμερα διαβάζουν πολλές ώρες, στο τέλος κατανοούν (μαθαίνουν) λιγότερο.

Και αναρωτιέται κάποιος ποιος είναι ο σκοπός του διαβάσματος αν δεν καταλαβαίνω ή δεν συγκρατώ αυτά που μόλις διάβασα;

Και νομίζω είναι προφανές, ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με το να φωνάζουμε και να πιέζουμε τα παιδιά να διαβάσουν ακόμα περισσότερες ώρες (στην πραγματικότητα αυτό κάνει τα πράγματα μάλλον χειρότερα)

Τότε ποια είναι η απάντηση;

Όπως λίγο πολύ όλοι μας αντιλαμβανόμαστε, ο τρόπος που πολλά πράγματα διδάσκονται και μαθαίνονται σήμερα στα σχολεία (υπάρχουν εξαιρέσεις) είναι ξεπερασμένος.

Το όλο θέμα δεν έχει καμιά σχέση με περισσότερο διάβασμα, αλλά έχει σχέση με το να μάθουμε στους μαθητές πώς κατανοούν και να συγκρατούν αποτελεσματικά τις διάφορες πληροφορίες (μαθήματα).

Η κατανόηση όμως ενός μαθήματος δεν είναι μια τεχνική που αποκτάται χωρίς στοχευμένη προσπάθεια και πρακτική. Απαιτεί τεχνικές καλύτερου διαβάσματος, σωστής κωδικοποίησης της πληροφορίας (μάθημα), κατάλληλης αρχειοθέτησης και εκπαιδευμένης μνήμης.

Όλοι έχουμε γίνει μάρτυρες του πιο κάτω σκηνικού. Ένα παιδί διαβάζει 5 ώρες και συγκρατεί ελάχιστα, ενώ ένας άλλος μαθητής διαβάζει τις μισές ώρες και αριστεύει. Εδώ προτού βιαστούμε να βάλουμε ταμπέλες και να χαρακτηρίσουμε το ένα παιδί "μπούφο" και το άλλο "σαΐνι", καλό θα ήταν να δούμε το πράγμα πιο επιστημονικά και τεκμηριωμένα. Mήπως ο αριστούχος μαθητής , συνειδητά ή ασυνείδητα, με βοήθεια ή και μόνος του, έχει αναπτύξει καλύτερες τεχνικές διαβάσματος και έχει καλύτερο σύστημα καταχώρισης και ανάκλησης των πληροφοριών; Στις πλείστες των περιπτώσεων αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά. Ο κόσμος βλέπει το αποτέλεσμα και βιαστικά καταλήγει σε συμπεράσματα. Δεν βλέπει τη σταδιακή βελτίωση κάποιου που σε βάθος χρόνου και συσσωρευτικά του δίνει ένα σημαντικό προβάδισμα.

Συνεπώς αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι περισσότερο διάβασμα, αλλά αποτελεσματικότερες στρατηγικές και τεχνικές διαβάσματος και μια καλά εκπαιδευμένη μνήμη.

Διαβάστε ακόμη:

Σχεδίασε την τύχη σου!

luckΗ νίκη ή η ήτα είναι θέμα συνήθειας, τρόπος και στάση ζωής. Δεν είναι ένα τυχαίο γεγονός που απλώς μας συμβαίνει κάποια φορά και συμπτωματικά. Οι συνήθειες βέβαια χτίζονται ή γκρεμίζονται από της δικές μας συμπεριφορές.

Ποιες είναι αυτές οι πράξεις που θα μας οδηγήσουν στις συχνές νίκες; Ποιες τεχνικές χτίζουν στέρεα θεμέλια πρωταθλητή; Πως μπολιάζεται κάποιος με το πνεύμα του νικητή;

Περισσότερα

Κερδισμένοι και Χαμένοι

fear-of-successΣτο επιχειρηματικό πεδίο υπάρχουν  δύο μόνο κατηγορίες ανθρώπων: οι Κερδισμένοι και οι Χαμένοι. Δείτε σε ΤΙ διαφέρουν…

 

 

 

Περισσότερα

Γιατί ζουν οι άνθρωποι; Μια πρωτότυπη έρευνα της Washington Post

violinΜία πρωτότυπη έρευνα της εφημερίδας Washington Post κι ένα κοινωνιολογικό πείραμα για το γούστο, την αντίληψη και τις προτεραιότητες των ανθρώπων έγινε στο μετρό της Ουάσιγκτον.

Η διεξαγωγή του πειράματος
Ήταν γύρω στις 8 το πρωί της 12ης Ιανουαρίου του 2007 όταν, ένας νεαρός ντυμένος με ένα παντελόνι παραλλαγής, ένα μπλουζάκι μακό κι ένα κασκέτο, στάθηκε δίπλα σε έναν κάδο απορριμμάτων μιας πολυσύχναστης αποβάθρας.
Στα χέρια του κρατούσε ένα βιολί και άρχισε να παίζει κομμάτια του Μπαχ για περίπου μία ώρα. Ο κόσμος περνούσε βιαστικός για τη δουλειά του, όταν μετά από 3 λεπτά ένας μεσήλικας πρόσεξε ότι κάποιος έπαιζε μουσική. Κοντοστάθηκε για λίγα δευτερόλεπτα και μετά συνέχισε βιαστικός τον δρόμο του.

Περισσότερα

  • Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Σημαντική διεθνής διάκριση & επίτευξη στόχου!

    Φέτος, είχα την ευκαιρία και την τιμή να εκπροσωπήσω τη χώρα μας σε διεθνείς αγώνες ρητορικής. Κάτι που θα γινόταν για πρώτη φορά, μιας και η χώρα μας, μέχρι το περασμένο καλοκαίρι, δεν είχε τη δυνατότητα να διαγωνίζεται σε διεθνείς αγώνες των Τ.Μ.Ιnternationals.

    Περισσότερα

  • Μεγάλη Επιτυχία

    Μεγάλη Επιτυχία

    Η μεγαλύτερή μου χαρά, ως SucceesMentor & Top Performance Trainer, είναι να βλέπω τους "μαθητές" μου , να βελτιώνονται και να φτάνουν ψηλότερα μέσα από την συνεργασία μας.

    Περισσότερα

  • International Coach Federation

    International Coach Federation

    O Γιάννης Αραχωβίτης με τον κ. Dave Wondra, PCC, USA,Chairman ICF Global Board



    e-genius.gr ...intelligent web software